.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
از گوشه و کنار سیاست چه خبر؟

*شنیده ایم محور خواسته های گروه1+5 در ژنو از تیم مذاکره کننده ایرانی بر چهار محور: 1- سرعت(کاهش سرعت غنی سازی و نصب سانتریفیوژها در فردو و نطنز) 2- شفافیت (پذیرش پروتکل الحاقی) 3-انباشت (پذیرش سقف انباشت برای 10 هزار کیلو اورانیوم غنی شده 5 درصد و تبدیل مابقی به میله های سوخت) و 4- دامنه (کاهش غنی سازی از 20 درصد به 5 درصد) متمرکز بوده است.

* شنیده ایم  قرار است در منطقه شرق تهران نیز نماز جمعه اقامه شود. حجت الاسلام حیدرمصلحی اصلی ترین گزینه برای اقامه نماز در منطقه حکیمیه خواهد بود. از مدت ها قبل پیشنهاد اقامه نماز جمعه در مناطق شرق، غرب و شمال تهران مطرح بوده است.

*جلسات وزرای کابینه احمدی نژاد که برخی رسانه ها از آن به عنوان "کابینه در سایه" نام می بردند، پس از برگزاری سه جلسه در ساختمان لادن ، متوقف شده است. گفته می شود علت توقف این جلسات کاهش تعداد شرکت کنندگان بوده است. برخی وزرای دعوت شده پس از مشاهده مشایی ، از حضور در جلسات بعدی انصراف داده اند.

* علی اصغر شعر دوست سفیر ایران در تاجیکستان به تهران بازگشت. ماموریت علی اصغر شعردوست که در سال 86 به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان منصوب شده بود در دیماه 89 پس از اتمام ماموریت 3 ساله، هر ساله تمدید شد تا به مدت 68 ماه در دوشنبه اقامت گزیند. شعردوست در مجلس ششم به عنوان نماینده حزب مشارکت از تبریز وارد مجلس شد و در مجلس هفتم نتوانست حدنصاب آراء را برای ورود به مجلس کسب کند. وی با حمایت اسفندیار رحیم مشایی سفیر ایران در تاجیکستان شد.

*شنیده ایم روزنامه نشاط با مدیریت شمس الواعظین از اوایل آبان ماه منتشر خواهد شد. گفته شده از مسعود بهنود برای همکاری با این روزنامه دعوت به عمل آمده است.دست اندرکاران روزنامه از مصاحبه با محمد خاتمی در اولین شماره آن خبر می دهند.

*در جلسه فراکسیون رهروان ولایت، انتقادهای فراوانی درباره عزل و نصب های انجام شده توسط سه سرپرست وزارتخانه های ورزش و جوانان، علوم و آموزش و پرورش مطرح شده است بگونه ای که پیش بینی می شود چنانچه دولت نتواند پاسخ قانع کننده ای برای مجلس تهیه نماید، عدم رای اعتماد نمایندگان به سه وزیر پیشنهادی قطعی خواهد بود.

*برخی حامیان احمدی نژاد درصددند مراسم هایی با عنوان "تجلیل از خادم ملت" در تهران و تعدادی از استان ها برگزار کنند. برگزار کنندگان در تماس با برخی چهره های سیاسی خواستار حضور و سخنرانی آنها در این مراسم ها شده اند که با پاسخ منفی اغلب دعوت شدگان مواجه شده اند.

*قرار است معاونتی در سازمان اوقاف  با عنوان معاونت امور مساجد تشکیل شود. وظیفه این معاونت ساخت، تجهیز و تعمیر مساجد در سراسر کشور خواهد بود.

*رقابت میان اصلاح طلبان، طیف هاشمی و جریان دولتی اعتدال برای لیدری انتخابات مجلس آینده شدت گرفته است. برخی جریانات سیاسی با انتقاد از تک روی عارف و همسرش در شناسایی و مذاکره با چهره های مطرح جهت قرار گرفتن در لیست انتخاباتی، معتقدند عارف از ظرفیت اجتماعی خوبی برای تصاحب تشکیل فراکسیونی قوی در مجلس آینده و حتی ریاست آن برخوردار است.

*حامیان هاشمی رفسنجانی در جلسه انتخاباتی خود گفته اند برای مجلس آینده باید نیروهای خود را در قالب دو لیست اعتدالیون و اصولگرایان وارد مجلس نماییم. حاضران در جلسه معتقد بودند در برخی استان ها و شهرستان ها چاره ای نداریم جز اینکه نیروهای خود را با رای اصولگرایان وارد مجلس نماییم.

*محمد خاتمی به شدت از برخوردهای صورت گرفته با الهه راستگو در شورای شهر تهران عصبانی است و خطاب به برخی اعضای شورا و رسانه های اصلاح طلب گفته است: " شما با این رفتارهای نابخردانه تان شعار چند ساله اصلاحات درباره تحمل مخالف را نقش بر آب کردید. این کارهای شما آبروی ما را بر باد داد."

*پس از منتفی شدن انتصاب محمد علی سبحان اللهی برای استانداری آذربایجان شرقی، محسن مهرعلیزاه گزینه نخست تصدی استانداری است اگر چه برخی نزدیکان وی با اشاره به مشکل خانوادگی وی برای نقل مکان به تبریز و احتمال پروازی بودن مهرعلیزاده، از اسماعیل جبارزاده نماینده چهار دوره تبریز به عنوان دومین گزینه پیشنهادی نام می برند که احتمال انتصاب وی وجود دارد.

*شنیده ایم اسفندیار رحیم مشایی در هفته گذشته سفری به استان همدان داشته و با تعدادی از مدیران و آشنایان خود دیدار داشته، در عین حال هدف از این سفر اعلام نشده است.

*برخی تحرکات برای عدم امضای حکم سید صولت مرتضوی برای شهرداری مشهد ناکام ماند. مخالفان با استناد به مدرک تحصیلی شهردار کلانشهرها، فشارهایی را آغاز کرده بودند که در اجرای این پروژه ناکام ماندند چرا که با استناد به معاونت وی در وزارت کشور و مسوولیت استانداری خراسان، حکم شهرداری وی امضا شد.

*در هفته های اخیر یکی از تهیه کنندگان فیلم های مسئله دار به کشور بازگشته است. وی که مدتی را در کانادا اقامت داشته در حال حاضر پشت پرده میدان دادن به عناصر افراطی در عرصه سینما و تئاتر است. وی در اوایل انقلاب جزو عناصر مارکسیست بوده و مدتی را در زندان بسر برده بود.

*از اسحاق جهانگیری، علی یونسی و علی عبدالعلی زاده به عنوان اعضای کمیته شناسایی و معرفی استانداران به حسن روحانی و عبدالرضا رحمانی فضلی نام برده می شود.

*دولت یازدهم در صدد تدوین گزارشی از مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید در مدت 45 روز اخیر است تا مهمترین تصمیمات و اقدامات انجام شده را به مردم و مسوولان ارائه نمایند.

*علیرغم وعده ای که حسن روحانی در دوران تبلیغات ریاست جمهوری مبنی بر ارتقای سطح مذاکره کنندگان گروه 1+5 از معاونان و مدیران کل به وزرای خارجه داده بود، اما اعضای این گروه حاضر نشدند در مذاکرات ژنو وزرای خارجه خود را اعزام نمایند و جلسات همانند گذشته در سطح معاونان و مدیران کل برگزار شد.

*یکی از تشکل های تندرو دانشگاهی که اکثر اعضای آن در فتنه 88 فعال بودند با ارسال نامه هایی به مسوولان دولتی خواستار اعاده حیثیت خود در دانشگاه ها شده اند. این تشکل همچنین به دنبال تشکیل پارلمان دانشجویی در دانشگاه های کشور است.

*تعدادی از روزنامه نگاران ایرانی در سفر به سوریه با بشار اسد دیدار و گفتگو کرده اند. این افراد از اعتماد به نفس و روحیه بالای بشار اسد خبر می دهند. گزارش روزنامه نگاران ایرانی از شهر دمشق حاکی است این شهر در وضعیت عادی بسر می برد، حقوق کارمندان زودتر از موعد پرداخت شده ، بازارها پر رونق، مدارس و دانشگاه ها باز و ترافیک  روان در شهر جریان دارد.مشرق/350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.048 seconds.